Επιτροπή Ανταγωνισμού

Κλαδική έρευνα e-commerce

Κλαδική έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, λαμβάνοντας υπόψη της τη σημαντική θέση που κατέχει πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων ως ένα αξιόπιστο σύστημα διανομής προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και τη δυνατότητα των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων να ευνοήσουν την ανάπτυξη στρεβλώσεων του ανταγωνισμού στο ψηφιακό περιβάλλον, αποφάσισε στις 11.03.2020 την έναρξη κλαδικής έρευνας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ασκώντας τη σχετική αρμοδιότητα που έχει αναλάβει βάσει του άρθρου 40 του ν. 3959/2011.

Στη σύγχρονη εποχή, τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις επωφελούνται από τα πολλά και σημαντικά πλεονεκτήματα των ψηφιακών καταστημάτων και πλατφορμών έναντι των παραδοσιακών, φυσικών καναλιών διανομής. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι, άλλωστε, αναμφίβολα βασικός μοχλός προώθησης του τιμολογιακού ανταγωνισμού λόγω συγκεκριμένων παραμέτρων, όπως είναι, ενδεικτικά, το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας των διαδικτυακών λιανοπωλητών και η ευκολία στην αναζήτηση προϊόντων και τη σύγκριση τιμών. Εντούτοις, η τεχνητή νοημοσύνη, η χρήση αλγορίθμων και η δυνατότητα αξιοποίησης των μαζικών δεδομένων (bigdata) μπορούν σε ορισμένες περιπτώσεις να διευκολύνουν την υιοθέτηση πρακτικών που ζημιώνουν τους καταναλωτές.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να ερευνήσει σε βάθος τις ανταγωνιστικές συνθήκες που επικρατούν στο ψηφιακό περιβάλλον, προκειμένου να ενισχύσει την ευημερία των καταναλωτών, αλλά και να συνεισφέρει με τη δράση της στην ψηφιακή μετάλλαξη της χώρας και την προώθηση της καινοτομίας.

Συγκυριακά, η έναρξη της κλαδικής έρευνας στο ηλεκτρονικό εμπόριο συμπίπτει χρονικά με μια περίοδο κατά την οποία η πανδημία του κορωναϊού (Covid-19) έχει αυξήσει αισθητά την εξάρτηση των Ελλήνων από τις εμπορικές δραστηριότητες των διαδικτυακών λιανοπωλητών. Υπό αυτή την έννοια, εντάσσεται στο πλαίσιο των ευρύτερων δράσεων που έχει αναλάβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την προστασία των καταναλωτών κατά το δύσκολο αυτό διάστημα. 

Η διοίκηση και το προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού, έχοντας απόλυτη επίγνωση των αντίξοων και πρωτόγνωρων συνθηκών που βιώνουμε ως χώρα, παραμένουμε αφοσιωμένοι στην αποστολή της Αρχής για εντοπισμό και καταπολέμηση πρακτικών που ζημιώνουν τους καταναλωτές, ιδιαίτερα κατά την παρούσα συγκυρία. Για το λόγο αυτό, στο πλαίσιο της κλαδικής έρευνας, διοργανώνουμε εντός του Απριλίου ημερίδα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, η οποία θα λάβει χώρα με τη μορφή τηλεδιάσκεψης, φιλοδοξώντας να λειτουργήσει ως ένα πρώτο βήμα ώστε να ακουστούν οι απόψεις κάθε ενδιαφερόμενου μέρους για τις ανταγωνιστικές συνθήκες που επικρατούν σήμερα στο ψηφιακό περιβάλλον.

Επίσης, στο ευρύτερο πλαίσιο της συγκεκριμένης κλαδικής έρευνας ιδίως όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα της ψηφιακής οικονομίας και επειδή η συνδεσιμότητα αποτελεί βασικό παράγοντα αυτής, η Επιτροπή Ανταγωνισμού προσέγγισε την Rewheel – μια ανεξάρτητη ερευνητική και συμβουλευτική εταιρεία της Φινλανδίας που ειδικεύεται στις διεθνείς συγκρίσεις συνδεσιμότητας κινητών επικοινωνιών, στον ανταγωνισμό και στην οικονομική ανάλυση του δικτύου - με αίτημα για ανεξάρτητη μελέτη για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής αγοράς δεδομένων κινητού δικτύου την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ ενώ την πρωτότυπη μελέτη στα αγγλικά εδώ. Επίσης μπορείτε να διαβάσετε τις απαντήσεις της Rewheel στα αβάσιμα σχόλια που έγιναν εναντίον της μελέτης εδώ.

Μια πιο λεπτομερή επισκόπηση της σκοπιμότητας και του αντικειμένου της συγκεκριμένης έρευνας θα βρείτε εδώ.

 

Κλαδική Έρευνα e-commerce

 

 

 

Τελευταία Ενημέρωση

Επιστροφή στο menu

 

 

Ερωτήσεις & Απαντήσεις

- Γενικές Ερωτήσεις: Σκοπιμότητα & Στόχοι της έρευνας

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας, αποτελώντας στη συνείδηση του μέσου Έλληνα καταναλωτή μια αξιόπιστη εναλλακτική στα παραδοσιακά, φυσικά κανάλια διανομής. Σύμφωνα με μελέτες, το 2019 υπολογίστηκε πως περίπου τέσσερα εκατομμύρια συμπατριώτες μας θα αγόραζαν προϊόντα ή υπηρεσίες online (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, 2019), με τη συνολική αξία των διαδικτυακών αγορών να ανέρχεται, το ίδιο έτος, σε €10,2 δισ. (Stochasis, Δεκέμβριος 2019). Συγκυριακά δε, η λειτουργία των διαδικτυακών καταστημάτων έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία κατά το τελευταίο διάστημα, με την έξαρση της πανδημίας του κορωναϊού (Covid-19).

Η καθιέρωση του online εμπορίου στις καταναλωτικές μας συνήθειες δεν αποτελεί έκπληξη αν αναλογιστούμε τα ποικίλα πλεονεκτήματα των ψηφιακών καταστημάτων: ευκολία, αμεσότητα, χαμηλότερες τιμές – και όλα αυτά, σε απόσταση λίγων «κλικ» μεταξύ τους. Την ίδια στιγμή, διαδικτυακές πλατφόρμες λειτουργούν ως ενδιάμεσοι μεταξύ λιανοπωλητών και καταναλωτών, επιτρέποντας στους τελευταίους να αναζητήσουν προϊόντα και να συγκρίνουν τιμές, εκμηδενίζοντας το σχετικό κόστος έρευνας και προωθώντας τον τιμολογιακό ανταγωνισμό. Μάλιστα, στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, η τεχνητή νοημοσύνη, η χρήση αλγορίθμων και η δυνατότητα αξιοποίησης των μαζικών δεδομένων (big data) ενισχύουν τον ήδη δυναμικό χαρακτήρα του ηλεκτρονικού εμπορίου, με σημαντικά οφέλη για τους καταναλωτές.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο επιτρέπει ωστόσο και στο παραγωγικό κομμάτι της αγοράς να αποκτήσει ένα απεριόριστο κανάλι διανομής και να διασφαλίσει την πρόσβαση σεαναρίθμητες αγορές, τόσο εντός της Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό, συμβάλλοντας στον μετασχηματισμό και της ελληνικής οικονομίας και στην ενδυνάμωση της εξωστρέφειας της. Καθότι οι δυνατότητες που παρέχει το διαδίκτυο και το ηλεκτρονικό εμπόριο έρχονται να διασφαλίσουν την πολυπόθητη πρόσβαση στο καταναλωτικό κοινό, ξεπερνώντας γεωγραφικούς και άλλους τεχνικούς περιορισμούς, δημιουργούν παράλληλα και τη δυνατότητα για όλους ανεξαιρέτως τους παραγωγούς να εξελίξουν και να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, να επενδύσουν στην έρευνα και στην καινοτομία, να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν προϊόντα και υπηρεσίες που θα είναι ανταγωνιστικά και προσβάσιμα σε παγκόσμιο επίπεδο, να προωθήσουν τα ελληνικά σήματα και, εν γένει, να συμβάλλουν στη συστημική παραγωγική αναδιάρθρωση και ανέλιξη όλων των κλάδων της ελληνικής οικονομίας.

Παράλληλα, η εξέλιξη της τεχνολογίας του διαδικτύου έρχεται για να ανατρέψει, να διαταράξει και να προκαλέσει κατεστημένες συνθήκες και δομές σε κάθε αγορά, προσφέροντας μια μοναδική ευκαιρία για την διάχυση νέων ιδεών και πραγματοποίηση πρωτοβουλιών από νεοφυείς επιχειρήσεις, στη δημιουργία συνεργατικών σχηματισμών καινοτομίας (clusters) και εν τέλει στην προσέλκυση επιστημονικού και άλλου προσωπικού, ανακάμπτοντας την σχετική διαρροή που έχει υποστεί η ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια.

Παρά τα σημαντικά οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι επιχειρήσεις συχνά καταφεύγουν στην υιοθέτηση πρακτικών οι οποίες ενδέχεται να περιορίσουν τη δυνατότητα των καταναλωτών να επωφεληθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του ψηφιακού περιβάλλοντος.

Καταρχάς, η εφαρμογή συγκεκριμένων μορφών κάθετων περιορισμών – όπως, ενδεικτικά, ο καθορισμός ελάχιστων τιμών μεταπώλησης, οι ρήτρες MFN, η γενική απαγόρευση των πωλήσεων μέσω διαδικτύου ή η απαγόρευση πωλήσεων μέσω ιστοσελίδων σύγκρισης τιμών – είναι σε θέση να παρεμποδίσουν την είσοδο στην αγορά ή την ανάπτυξη καινοτόμων λιανοπωλητών, με αποτέλεσμα την αύξηση του επιπέδου των τιμών προς ζημία των καταναλωτών.

Επιπλέον, στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης η χρήση κοινών αλγορίθμων από ανταγωνιστές (ή διαφορετικών αλγορίθμων οι οποίοι αλληλεπιδρούν) μπορεί να διευκολύνει σημαντικά τη δημιουργία και υλοποίηση καρτελικών συμπράξεων. Όταν η χρήση των αλγορίθμων γίνεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να συντελεί στην αύξηση της διαφάνειας στην αγορά, τα καρτέλ ενισχύονται, καθώς διευκολύνεται όχι μόνο η επιτήρηση της αγοράς προς εντοπισμό τυχόν αποκλίσεων από τις συμφωνηθείσες τιμές, αλλά και η άμεση αντίδραση των συμπραττουσών επιχειρήσεων σε περίπτωση παρέκκλισης από τους όρους του καρτέλ.

Είναι τέλος γεγονός ότι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εμπορίου και η αυξανόμενη εξάρτηση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο ψηφιακό περιβάλλον από την αξιοποίηση μαζικών δεδομένων καταναλωτών μπορεί να ευνοήσουν τη δημιουργία ισχυρών πλατφορμών με δεσπόζουσα θέση στην αντίστοιχη αγορά ή το οικοσύστημα. Οι πλατφόρμες αυτές δεν αποκλείεται με τη σειρά τους να υιοθετήσουν πρακτικές αποκλεισμού των ανταγωνιστών τους ή να εκμεταλλευτούν τους καταναλωτές μέσω της εφαρμογής πολιτικής υπερβολικής τιμολόγησης.

Η εκκίνηση της συγκεκριμένης κλαδικής έρευνας σε μια περίοδο κατά την οποία η πανδημία Covid-19 έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή, αναδεικνύοντας τη σημασία του ηλεκτρονικού εμπορίου, εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων που έχει αναλάβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την προστασία των καταναλωτών τη δύσκολη αυτή συγκυρία. 

Σε αυτό το πλαίσιο, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να εκκινήσει κλαδική έρευνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κάνοντας χρήση της σχετικής δυνατότητας που της παρέχει ο νόμος, προκειμένου να διαπιστώσει εάν και κατά πόσο ο ανταγωνισμός στο ψηφιακό περιβάλλον λειτουργεί αποτελεσματικά και να εντοπίσει τυχόν πρακτικές που είναι σε θέση να βλάψουν την ευημερία των καταναλωτών.

 

Η κλαδική έρευνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα επικεντρωθεί στους παρακάτω κλάδους:

  • ένδυση και υπόδηση (με έμφαση στη σχετική αγορά αθλητικής ένδυσης και υπόδησης) 
  • ηλεκτρονικές και ηλεκτρονικές συσκευές
  • βιβλία
  • υπηρεσίες διαμεσολάβησης για την παροχή ταξιδιωτικών εισιτηρίων
  • υπηρεσίες διαμεσολάβησης για την παροχή εισιτηρίων για εκδηλώσεις
  • υπηρεσίες διαμεσολάβησης για την παροχή υπηρεσιών εστίασης
  • εύρεση και ενοικίαση καταλυμάτων – AIRBNB
  • ηλεκτρονικά φαρμακεία (με έμφαση στα συμπληρώματα διατροφής και τα παραφαρμακευτικά προϊόντα)

με την επιφύλαξη της δυνατότητας της Επιτροπής Ανταγωνισμού να εξειδικεύσει περαιτέρω ή/και να περιορίσει ή/και να διευρύνει το αντικείμενο της έρευνας ανάλογα με τα κατά περίπτωση ευρήματα της έρευνας, καθώς αυτή εξελίσσεται.

Στο πλαίσιο της κλαδικής έρευνας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η Επιτροπή Ανταγωνισμού προσκαλεί κάθε ενδιαφερόμενο να συνεισφέρει στο έργο της με σχόλια και θέσεις για τις συνθήκες του ανταγωνισμού στο ψηφιακό περιβάλλον. Θα δεχτούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον κάθε τεκμηριωμένη πληροφορία για ζητήματα όπως: 

  • η χαρτογράφηση των σχετικών διαδικτυακών αγορών,
  • ενδεχόμενα εμπόδια στην είσοδο νέων παικτών ή στην επέκταση ήδη υπαρχόντων,
  • η χρήση αλγορίθμων από ψηφιακούς λιανοπωλητές και πλατφόρμεςγια σκοπούς διαφήμισης ή τιμολόγησης, συμπεριλαμβανομένης της υλοποίησης συστημάτων εξατομικευμένης τιμολόγησηςγια το οποίο θέμα θα υπάρξει και ειδική έρευνα αγοράς της Επιτροπής Ανταγωνισμού,
  • η σημασία των μαζικών δεδομένων (bigdata) καταναλωτών για τη λειτουργία ψηφιακών λιανοπωλητών και πλατφορμών, καθώς και το εύρος της χρήσης αυτών στην εμπορική πρακτική,
  • συμπράξεις μεταξύ ανταγωνιστών που δραστηριοποιούνται στο onlineεμπόριο, με ιδιαίτερη έμφαση σε περιπτώσεις κατά τις οποίες οι συμπράξεις αυτές διευκολύνονται από έναν κοινό αντισυμβαλλόμενο (π.χ. ψηφιακή πλατφόρμα),
  • η εφαρμογή κάθετων περιορισμών σε online συστήματα διανομής (π.χ. καθορισμός ελάχιστων τιμών μεταπώλησης ή/και ελάχιστων διαφημιζόμενων τιμών, ρήτρες MFN, επιβολή γεωγραφικών περιορισμών),
  • πάσης φύσεως περιορισμοί στη διανομή προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, όπως: η (άμεση ή έμμεση) γενική απαγόρευση διαδικτυακών πωλήσεων, ο αποκλεισμός συγκεκριμένων διαδικτυακών καταστημάτων από συστήματα διανομής ή η απαγόρευση πωλήσεων μέσω πλατφορμών ή ιστοσελίδων σύγκρισης τιμών,
  • εφαρμογή από τους προμηθευτές πολιτικής διπλής τιμολόγησης, ανάλογα με το εάν τα προϊόντα τους διανέμονται από φυσικό ή διαδικτυακό κανάλι,
  • καταχρηστικές πρακτικές ισχυρών πλατφορμών (π.χ. πρακτικές αποκλεισμού ανταγωνιστών, υπερβολική τιμολόγηση),
  • πρακτικές που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150, με έμφαση στη σχέση του τελευταίου με το δίκαιο ανταγωνισμού.

Η κλαδική έρευνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο αποσκοπεί στο να βοηθήσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού να αποκτήσει πληρέστερη εικόνα των ανταγωνιστικών συνθηκών που επικρατούν στις υπό διερεύνηση αγορές, ώστε, σε δεύτερο χρόνο, να παρέμβει είτε κατασταλτικά είτε αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για προώθηση συγκεκριμένων πολιτικών ανταγωνισμού ή κανονιστικών ρυθμίσεων στους σχετικούς κλάδους. Με τον τρόπο αυτό, η κλαδική έρευνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται στο επίκεντρο της γενικότερης πρωτοβουλίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού για λήψη μέτρων που συνεισφέρουν στην επίτευξη των παρακάτω στόχων:

  • Ανασύσταση της Οικονομίας
  • Προώθηση της Καινοτομίας
  • Συνεισφορά στην Ψηφιακή Μετάλλαξη της χώρας

- Α ΦΑΣΗ: Δημόσια Διαβούλευση

Μπορείτε κι εσείς να συνδράμετε στο έργο της Επιτροπής Ανταγωνισμού ήδη από τα πρώτα στάδια της κλαδικής έρευνας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σας καλούμε να πάρετε μέρος στη σχετική διαβούλευση τόσο συμμετέχοντας στην ημερίδα-τηλεδιάσκεψη που οργανώνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για το ηλεκτρονικό εμπόριο, όσο και υποβάλλοντας εγγράφως υπομνήματα με τα σχόλια και τις θέσεις σας.

  • Συμμετοχή στην ημερίδα της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Εντός του Απριλίου 2020, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα οργανώσει μια ημερίδα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, η οποία φιλοδοξούμε να αποτελέσει ένα πρώτο φόρουμ για να ακουστούν οι θέσεις κάθε ενδιαφερόμενου μέρους. Λόγω των απρόβλεπτων συνθηκών που έχει διαμορφώσει η πανδημία του κορωναϊού (Covid-19), η σχετική ημερίδα θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, με τη μορφή τηλεδιάσκεψης. Παρακαλούμε όπως εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας για συμμετοχή στην τηλεδιάσκεψη, αποστέλλοντας emailστην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., μέχρι την Παρασκευή 17 Απριλίου 2020. Παρακαλείστε όπως αναφέρετε στο μήνυμά σας και την επωνυμία του φορέα ή της επιχείρησης που εκπροσωπείτε. Η τηλεδιάσκεψη θα λάβει χώρα στο διάστημα μεταξύ 2 και 3 Ιουνίου 2020. Ειδική πρόσκληση με λεπτομέρειες για την ακριβή ημερομηνία και ώρα της τηλεδιάσκεψης, καθώς και για τον τρόπο επικοινωνίας, θα σταλεί στους συμμετέχοντες εν ευθέτω.

  • Υποβολή υπομνημάτων

Παράλληλα με τη συμμετοχή σας στην ημερίδα-τηλεδιάσκεψη της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καλείστε να υποβάλετε εγγράφως τα σχόλια και τις θέσεις σας με τη μορφή υπομνήματος, έως την Δευτέρα, 18 Μαΐου 2020. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα επεξεργαστεί τα υπομνήματα που θα συγκεντρωθούν και θα δημοσιεύσει έναν ανώνυμο περιληπτικό πίνακα προβλημάτων που τέθηκαν στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, δίνοντάς σας επίσης την ευκαιρία να εκφράσετε τις απόψεις σας στην ειδικά διαμορφωμένη ημερίδα ή τηλεδιάσκεψη.

Εάν επιθυμείτε το υπόμνημά σας ή μέρος αυτού να αντιμετωπιστεί ως απόρρητο, παρακαλούμε όπως προβείτε σε σχετική δήλωση κατά την υποβολή του.

Η συμμετοχή στη διαβούλευση είναι ανοιχτή σε οποιονδήποτε είναι σε θέση εύλογα να παράσχει χρήσιμες πληροφορίες και σχόλια για κάποιο ή κάποια από τα ζητήματα που αποτελούν αντικείμενο της παρούσας κλαδικής έρευνας. Θα εκτιμήσουμε ιδιαίτερα τη συμμετοχή:

  • αμιγώς διαδικτυακών καταστημάτων (pure-playinternet retailers)
  • λιανοπωλητών που δραστηριοποιούνται τόσο στο φυσικό όσο και στο ψηφιακό εμπόριο (click-and-mortaroutlets)
  • επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε οποιοδήποτε προηγούμενο στάδιο της αλυσίδας εφοδιασμού (παραγωγοί, εισαγωγείς, χονδρέμποροι)
  • συνδέσμων και σωματείων
  • συμβούλων επιχειρήσεων, δικηγορικών γραφείων και εταιριών, οικονομολόγων
  • εκπροσώπων της πανεπιστημιακής κοινότητας και ερευνητών
  • ενώσεων καταναλωτών ή και μεμονωμένων καταναλωτών

 

Επιστροφή στο menu

 

 

Διαδικαστικά θέματα

Η ΕΑ με γνώμονα την προστασία της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων και των συναλλασσόμενων με αυτή πολιτών αλλά και την παράλληλη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της Υπηρεσίας και τη διασφάλιση των δημόσιων σκοπών που αυτή επιτελεί και υπηρετεί, με απόφασή της η οποία πρόκειται να δημοσιευτεί στο ΦΕΚ, ορίζει, για την περίοδο από την Τρίτη, 20/03/2020 έως και την Πέμπτη, 30/04/2020 τα εξής:

Τα γραφεία της ΕΑ θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού θα εργάζεται εξ αποστάσεως.

Η κατάθεση εγγράφων με φυσική παρουσία ή με ταχυδρομείο δεν θα είναι πλέον εφικτή. Οι συναλλασσόμενοι με την ΕΑ, για υποθέσεις τους, καλούνται να χρησιμοποιούν αποκλειστικά τις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις αλληλογραφίας:

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. για κατάθεση εγγράφων στην ΕΑ,

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. για κατάθεση γνωστοποιήσεων συγκεντρώσεων, 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. για κατάθεση καταγγελιών,

ή μέσω της φόρμας του website της Επιτροπής Ανταγωνισμού για κατάθεση γενικών ερωτημάτων ή αιτημάτων πληροφόρησης.

Η επικοινωνία με τη Γενική Διεύθυνση μπορεί να πραγματοποιείται είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον κατάλογο του προσωπικού της ΕΑ, είτε μέσω των συγκεκριμένων παρακάτω τηλεφώνων:
  • Πρωτόκολλο: 210 – 8809139 ή 210-8809331
  • Δ/νση Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης: 210 – 8809209
  • Α΄Δ/νση Οικονομικής Τεκμηρίωσης: 210 – 8809236
  • Β΄Δ/νση Οικονομικής Τεκμηρίωσης: 210 – 8809217
  • Δ/νση Νομικής Τεκμηρίωσης: 210 – 8809248
  • Επιτροπή
  • Γραφείο Προέδρου, Αντιπροέδρου και Εισηγητών: 210 – 8809202
  • Γραμματεία ΕΑ: 210 – 8809215 ή 210-8809212 (για θέματα οργάνωσης ακροαματικών διαδικασιών και θεμάτων της Ολομέλειας της Επιτροπής)
Η Ολομέλεια της ΕΑ θα διεξάγει τις προγραμματισμένες συνεδριάσεις και διασκέψεις μέσω πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης κατόπιν πιστοποίησης των χρηστών.
Οι εκ του νόμου δεσμευτικές προθεσμίες εξακολουθούν να ισχύουν στις εργασίες της ΕΑ και η ίδια θα εξακολουθήσει να επιτελεί το έργο της, να εξετάζει τις υποθέσεις της (συμπεριλαμβανομένων και των συγκεντρώσεων) και να λαμβάνει αποφάσεις – μέσω και της άμεσης προσαρμογής του προσωπικού της σε εξ αποστάσεως εργασίας. Ταυτόχρονα, θα εξακολουθήσει να παρακολουθεί τα χρονοδιαγράμματα, παρέχοντας, όπου επιτρέπεται, παράταση προθεσμιών. Κάθε τροποποίηση θα κοινοποιείται στα ενδιαφερόμενα μέρη και θα αναρτάται δημόσια στην ιστοσελίδα της ΕΑ.

Η ΕΑ θα επανέλθει με νεότερες σχετικές ανακοινώσεις εφόσον οι περιστάσεις το επιβάλλουν.

Επιστροφή στο menu

 

 

Το Χρονοδιάγραμμα της Κλαδικής Έρευνας

  • 11.03.2020 - Επίσημη έναρξη της κλαδικής έρευνας στο ηλεκτρονικό εμπόριο
  • 31.03.2020 - Έναρξη δημόσιας διαβούλευσης: δημοσίευση πρόσκλησης προς κάθε ενδιαφερόμενο μέρος για την υποβολή έγγραφων παρατηρήσεων και σχολίων, καθώς και για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε τηλεδιάσκεψη με στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού
  • 17.04.2020 - Τελευταία ημέρα της προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην τηλεδιάσκεψη
  • 18.05.2020 - Τελευταία ημέρα της προθεσμίας για την υποβολή έγγραφων παρατηρήσεων και σχολίων
  • 2-3.06.2020 - Διενέργεια τηλεδιάσκεψης
  • 10.06.2020 - Αποστολή ερωτηματολογίων σε εκπροσώπους του κλάδου, βάσει των συμπερασμάτων που εξήχθησαν από την τηλεδιάσκεψη και τα υποβληθέντα σχόλια των ενδιαφερομένων
  • 03.07.2020 - Τελευταία ημέρα της προθεσμίας για την υποβολή έγγραφων απαντήσεων στα ερωτηματολόγια
  • 30.10.2020 - Δημοσίευση του πρώτου σχεδίου Έκθεσης επί της κλαδικής έρευνας
  • 01.11.2020 - Έναρξη δεύτερης δημόσιας διαβούλευσης και δημοσίευση πρόσκλησης προς κάθε ενδιαφερόμενο για την υποβολή σχολίων επί του πρώτου σχεδίου Έκθεσης
  • 30.04.2021 - Δημοσίευση της τελικής Έκθεσης
Επιστροφή στο menu

Μοιραστείτε το / Share it
 
 

Επικοινωνία με την Ερευνητική Ομάδα

Επικοινωνία με την Ερευνητική Ομάδα της Κλαδικής e-commerce

Για οποιοδήποτε ερώτημα θέλετε να υποβάλλετε σχετικά με την κλαδική έρευνα και για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε στην ηλεκτρονική διεύθυνση e-commercekladiki@epant.gr ή απευθείας με την ερευνητική ομάδα:

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του άρθρου 41 παρ. 2 του ν. 3959/2011, όπως ισχύει, με την επιφύλαξη της διάταξης του άρθρου 37 παράγραφος 2 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, οι υπάλληλοι της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΑ υποχρεούνται να τηρούν εχεμύθεια σχετικά με τα απόρρητα στοιχεία επιχειρήσεων, ενώσεων επιχειρήσεων ή άλλων φυσικών ή νομικών προσώπων, τα οποία λαμβάνουν με αφορμή την υπηρεσία τους (όπως πωλήσεις, τιμές, προμηθευτές, εμπορικές πολιτικές κλπ.). Αντίστοιχες διατάξεις προβλέπονται και από τον Kανονισμό Λειτουργίας και Διαχείρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού και την Ανακοίνωση της ΕΑ περί απορρήτων.

Τα Προσωπικά Δεδομένα που αποστέλλονται στην ΕΑ θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την προώθηση, υποστήριξη και υλοποίηση των αρμοδιοτήτων της ΕΑ. Κάθε φορά που η EΑ συλλέγει και χρησιμοποιεί Προσωπικά Δεδομένα, το κάνει στο πλαίσιο της υλοποίησης της κύριας δημόσιας αποστολής και των σκοπών της, δηλαδή, για να μπορεί να απαντά σε ερωτήματά σας και να επικοινωνεί μαζί σας για οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με τις δραστηριότητες της EΑ.
Η EΑ δεν θα κοινοποιήσει σε οποιονδήποτε τρίτο και δεν θα χρησιμοποιήσει τα Προσωπικά Δεδομένα σας σε συνεργασία με αυτόν, εκτός αν υπάρχει η σαφής συναίνεσή σας. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.

 
 
 
 
 

Διεύθυνση

Κότσικα 1Α & Πατησίων
10434
Αθήνα

Επικοινωνία

210 8809100
contact@epant.gr

Copyright

Copyright © 2020 Επιτροπή Ανταγωνισμού. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.

Θέλετε να ενημερώνεστε; Want to be updated?

Aκολουθήστε μας στα κοινωνικά δίκτυα!
Follow us on Social Media!